fredag 12 september 2014

2014... val å andra saker..

Nu var det jättelänge sen jag skrev här.. Jag är arg, less å besviken på hur vissa människor beter sig. Har uttryckt det en enda gång förut sen jag flyttade till Sorsele, då var det en kille som kört å kvaddat med en crosshoj som man inte ska köra här på gatorna.. vart ett jävla liv med privata meddelanden från hans mamma å syskon om att jag önskade att han skulle bli skadad... Så var det inte, önskade bara att han skulle förstå att det kunde ha varit ett barn han kört på istället för att "bara" bryta sitt ben. Den helgen var det säkert hundra personer som kom och sa att dom tyckte att jag skrivit helt rätt men att dom inte ens vågat klicka "gilla"...

Så är det här i Sorsele. Jag var på radion och avslöjade nåt jag faktiskt skäms för.. har aldrig röstat. Jag har svårt att våga säga mina åsikter öht. Ibland känns det som att man inte ska synas å agera om man bor här.. såvida man inte tillhör vissa "gäng" lr vad jag ska kalla det. Jag jobbade förut med integration och ordnade saker på min fritid för dom,det blev då skriverier på vk:s Tyck till och man blev ledsen. Jag har lärt mig att är man inte "rätt" person här så ska man inte uttrycka sig. Jag är en sån person och det känns jättedåligt att man vill bo här och tillföra nåt men man kan/vågar inte

Jag har t ex under 3 års tid försökt börja om med styrketräning men fått såna illa kommentarer så att jag väljer att låta bli att fara dit... en persons beteende, ingen annans.

En orsak till att jag skriver detta är att jag nu ikväll, efter att ha legat i feber två dagar å just kom hem för att jag skjutsat mina barn att köpa lite godis, fick besök av Länsstyrelesen..

Återigen har jag blivit anmäld för mina hundar. Min Athos hörs aldrig få va ute på promenader och står å skäller/ylar om nätterna. Sen så hörs min lille nye vovve stå bunden jämt ute...

Du som anmält mig går ju gärna förbi här och visar upp dig å dina hundar.. Har sett dig stå i 40 min å stå och prata telefon utanför min hunds bur..  Dina hundar behöver täcke när dom är ute på vintern, min vill va ute då.

Jag tar min hund på äventyr i skogen, inget jag skyltar med! Jag springer inte runt på byn för att visa att jag motionerar honom. Jag går ut i skogen eller tar honom med i bilen så att han får springa lös. Athos vill inte vara inne på nätterna, än fast vi försöker ibland och då slutar det med att han sliter kuddar å täcken av oss och jag går ut med honom till slut. Han skäller åt hundar vissa som går förbi, inte alls annars. jag kan gå förbi dessa hundar i sitt bur utan att han bryr sig, dom vaktar sitt revir. Han ylar då jag eller barnen cyklar iväg, han är ju alaskan husky  25 % . Lill-vovven sätter barnen ut i koppel då dom kommer hem och pga att en massa andra barn tillbringar sin tid här och kommer och går och vi inte vill att han ska smita. Finns oxå barn som är rädda för hundar och det försöker jag/vi ta hänsyn till. Jag tar hand om mina hundar sen efter att barnen lagt sig.

Nu är det val och jag har tänkt att jag ska försöka sätta mig in i och gärna jobba för ett bra Sorsele.. jag blir bara så tveksam ibland om jag vill bo här. Varför är det ok att vuxna människor ägnar sig åt "mobbing"?





2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska börja träna igen så man får se nått ögongodis där;)
    Och jag tycker du inte ska bry dig så mycke va folk säger ��

    SvaraRadera