onsdag 15 augusti 2012

Härligt väder!

Åh så härligt att vi äntligen får uppleva lite sol å värme! Jag vet att helgen som jag och Emanuel var i Umeå så var det kanonväder här i Sorsele men det missade ju vi såklart :( Började jobba för 2 veckor sen och då kom ju det fina vädret men även fast man jobbar så hinner man ju njuta på eftermiddagar, kväller och helger och det har vi verkligen gjort!

I helgen blev det ju en 2-dagars uppe på Nalo och Rock Out Wild (det ska jag skriva om lite senare i det tidigare inlägget med bilderna), alldeles godkänt väder och inte ens myggigt! Dagen efter så hade Elias sitt andra kalas, barnkalas med 8 barn på söndagen (var kanske inte den smartaste planering jag gjort i mitt liv, lite trött och lite stressigt blev det, men det gick :) ) och vädret var toppen!

Har många bilder på glada busiga barn som har vattenballongkrig och som senare övergick till vattenslangskrig! (vill dock inte lägga ut dom här då även andras barn är med på alla bilder). Jättekul var det iaf! Sen så har vi tillbringat en helkväll i solen med att köra åkgräsklippare hos en snäll vän som låter både mig å barnen få köra omkring (med varierande resultat haha). Är så kul så jag struntade i att min egen gräsmatta nog oxå behöver denna behandling, men att gå å "handstyra" är ju inte lika kul så det kan man ta en annan dag :)

Ikväll direkt efter jobbet så for vi till campingen och barnen badade i poolerna där, kom en hel del andra barn dit oxå och kan väl säga att efter 2 timmar där, efter att knorten börjat komma fram, var aaaningen påfrestande på tålamodet :) Men lite får man ju offra, är inte många dagar i sommar som varit riktiga baddagar/kvällar, idag var en sån :)

Imorgon drar vi till Lycksele, ska på lasarettet en sväng och sen får barnen välja om dom vill på djurparken eller badet, vädret ser ju ut att bli kanon även då, sååååå häääärligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar