onsdag 8 augusti 2012

Helg å sen äntligen hemåt :)

På fredag e m fick vi åka från sjukhuset och skulle vara tillbaka kl 8 på måndagmorgon. Då for jag och Emanuel och hälsade på min mamma på hennes jobb ett tag. Sen for vi å köpte en mjukglass till Emanuel, en riktigt stor bägare hade han drömt om i flera dagar att kunna äta och det hade jag lovat honom. Sen for vi ut på Ersboda på shopping. Lillebror Elias skulle ju fylla 8 på onsdagen och vi måste ju såklart fixa lite presenter åt honom :). Sen for vi hem till mamma och mina småbröder och där åt vi pizza (Emanuel kunde äta liten liten bit av mormor) och sen hade vi bara mys på kvällen. Jag och Emanuel provade mormors spikmatta och jag, som har rätt stora ischiasproblem, blev väldigt imponerad! Vilken grej! Kunde dock inte ligga så jättelänge för jag blev lite illamående, men kände ändå hur mycket bättre jag blev i ryggen. En sån ska jag definitivt skaffa!
Emanuel hittade många roliga saker som han ville att vi skulle köpa... men men man har ju inte alltid råd tyvärr :( Tycker oxå det skulle vara coolt att köra bilspel med ratt och gas och broms :)
Måndagmorgon kl 8 anlände vi till barn 2 men fick sitta och vänta till 11 innan vi fick gå iväg på röntgen. Då vi kom tillbaka fick Emanuel lunch, plättar och sylt och kunde äta lite lite iaf. Sen var det väntan igen...
Emanuel hittade ett pussel där i lekrummet och vi satte oss att bygga och eftersom det blev att sitta där x antal timmar den måndagen så hann vi nästan färdigt pusslet :)
Så här såg det ut då vi gick iväg på röntgen, men eftersom vi inte kom iväg förrän kl 17 så hann vi en hel del till :)
På väg från lasarettet och Emanuel ville att vi skulle fota i tunneln för "då blir nog Elias impad då vi visar honom" :) Omtänksammaste storebroren som finns är han!
Några mil från Umeå så hade en lastbil med släp parkerat lite konstigt på fel sida vägen...
Sånt här är man inte så sugen att stå och vänta vid då man bara vill HEM! Tjejen som körde trafiklotsbilen satt i sin parkerade bil ett par hundra meter hitanför detta stopp och hon stressade då inte direkt för att komma å köra före oss, hann bli lite stressad å irri tålmodig som man är... :)
Vid halv 10 fick vi plocka upp Elias hos pappa Josef vid vägomläggningen just före Sorsele och det blev stora kramar och glädje! ÄNTLIGEN! Hemma och jätteglada över att få va tillsammans igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar