onsdag 29 augusti 2012

Pusselpyssel :)

När jag var liten älskade jag att bygga pussel. Minns att jag hade ett stort bord i mitt rum med nåt pågående pussel, nästan jämt! Nu när mina barn var små så köpte man ju en massa barnpussel och dom har tyckt det varit jättekul. Då dom där barnpusslen blev för enkla å tråkiga så har jag lixom glömt bort det här med pussel... Men nu då jag och Emanuel var på lasarettet så satt vi sista dagen och byggde på ett 500-bitars, hela dagen höll vi på å när vi blev utskrivna å skulle åka hem på kvällen så kändes det lite surt att lämna det där halvfärdiga pusslet, tyckte vi båda :)

Igår på lunchen så kom jag att tänka på pussel igen, kollade runt lite på nätet och fann denna pusselsida. Massor med pussel för ALLA, man kan välja att söka på antal bitar eller på motiv. Slängde in en beställning på ett 300 bitars (som jag tänkte till Elias eftersom jag inte visste om hans pusselintresse fanns kvar) och ett 500 bitars som jag tänkte att jag och Emanuel kunde hålla på med lite.

Förvånad blev jag igår e m, dagen efter beställningen, då ett sms kom att pusslet låg på Ica! De kallar jag snabb leverans! Elias intresse finns kvar - big time! Direkt jag kom hem från jobbet och packade upp så satte han igång. Jag skulle på föräldramöte en timme och han skulle då fara på Gulan, var inte lätt att slita honom från bordet kan jag säga :) Hemma igen satte han direkt igång och vid läggdags var han inte glad att behöva avbryta, ville så gärna få göra klart.

Idag beställer jag lite mera pussel och ska prova med ett jättefint 1000 bitars föreställande Titanic. Då har vi nåt att hålla på med tillsammans i helgen :) Jättekul är det och har man inte plats att låta det stå framme, eller som vi, några husdjur som skulle kunna förstöra, så finns jättefina mattor att köpa som man rullar ihop och stoppar in i en medföljande tub, fiffigt va!

Kolla in Pusselbutiken.se - stort utbud, billigt och snabb leverans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar