söndag 26 augusti 2012

Lycksele djurpark

Detta inlägg är skrivet 1,5 vecka i efterhand, har varit en massa annat så har inte tagit mig för att skriva här på ett tag :). Hade en bokad tid på lasarettet i Lycksele för Elias förrförra torsdagen och eftersom skolan inte hunnit börja så följde även Emanuel med och vi tog en heldag i Lycksele.

Vi hade tur och vädret var fantastiskt och jag hade lovat barnen att få välja mellan badet eller djurparken. Till min glädje valde dom djurparken och där hade vi verkligen en toppeneftermiddag i ett fantastiskt härligt väder! Vi kom dit kl 12, precis då djurmatningsrundan startade, så vi hakade på den och fick därmed se även de djur som annars kan vara svåra att få se pga att de är skygga och gömmer sig nånstans. Det enda negativa var att jag glömde byta till mina medhavda Birkenstock, så sprang runt där i timmar i ett par nya oingångna högklackade låga stövlar... aj aj aj kändes det efteråt! Men som det heter.. är huvet dumt.. :)). Vi avslutade Lyckseledagen med varsin pizza och som vanligt blev det doggy-bag för Emanuel, men en liten liten bit kunde han äta iaf!
Hehe den här typen såg kul ut tycker jag :)
Bästa grabbarna i hela världen!
Såklart gatt vi ju ha lite skoj på leklandet oxå :)
Denna var nog lite för mesig egentligen men kul ändå tyckte dom :)
Elias kan tyckas vara den lite vildare av bröderna, men nån klätterapa är han inte å inte så morsk då det gäller höjder :)
Tjingeling mamma nu drar vi
Å vinkevink till mamma igen :)
På den här hängbron va int Elias så käärut :)
Me tanke på hettan denna dag tyck man den här rutschkanan skull brännas aningen :)
Roliga små elbåtar som man dessutom kunde skjuta vatten med
Vissa roliga grejer var faktiskt gratis, däribland denna linbana som dom tyckte va jättekul
Dom hade varsin biljett kvar å ja övertalade dom att åka denna... vilket jag ju fick ångra... :( Den gick jättefort och Emanuel kladdades fast av Elias och jag såg att båda höll på få panik så jag gatt be han stoppa den :) Emanuel sa att han kände det som om han skulle falla ur. Gränsen för barn att åka denna själva är 110 cm:s längd. Mina pojkar är lite drygt 130 och jag skulle inte rekommendera någon att skicka sitt lilla barn själv i denna, för barnets skull. Det ska vara kul att åka karusell då man är liten, inte en skräckupplevelse.
Direkt efter åkturen... spysjuka pojkar som inte är så glad på mamma :) Men... liiite kul va den ändå tyckte dom :)
Emanuel tillbaka till en av favoriterna :)
Elias ville ut med roddbåt så snälle Emanuel bjöd mamma på en liten tur i trampbåten <3
Va inte helt lätt att ro med åror som man som liten knappt fick att nå ner till vattenytan
Hoppsan det här gick ju inte,  nu blev det blött :)
Gungeligung Elias <3
Hehe dom här björnungarna va himla kul att kolla på! Uppförde sig precis som syskon brukar, den ene försöker leka med nåt och den andre kommer å jävlas lite åsså far dom iväg å jagar varann :)
En liten tur på denna just innan dom stängde för dagen
Mätta efter pizza och dags för hemfärd och som ni ser så hade vi inte en kallvädersdag denna dagen :)
Hemma på kvällen och vädret fortsatt varmt å härligt så Elias for ut å körde lite me sin radiobil



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar