söndag 22 juli 2012

Holmen Gungar 2012

Motorcykelkortegen i år var nog den största som varit och nånsin kommer att vara!
Fick höra att motorcykelklubben med sina anhängare träffat på ett stort HD-gäng som var på väg till Norge och de ställde upp och hakade på och visade upp sig för oss Sorselbor - jättekul!
Hästridning för barn vid Sågavan är en återkommande uppskattad aktivitet på Holmen gungar. Här Ida Hedlund med sina två hästar som barnen får provrida på!
Emma Holmgren x 2 med sina hästar och som fick jobba på i störtregnet som kom och gick
SM-kval i Starke Man har dragit igång
Delar av sekretariatet på Starke Man-tävlingen, här har dom koll på poäng och resultat, spelar hårdrock och Ylwa presenterar.



 I Sorsele gillar publiken Starke Man-tävlingar :)
Det kom någon störtskur ibland å då fylldes detta tält med folk som sökte skydd! Antagligen var det ännu fullare på kvällarna då det var öltält och olika band som spelade :)


 Samtidigt som Starke Man så pågick lite olika aktiviteter på Lilla Scenen, bl a teater.
Leopold Sjöström som duktig (och ständig tror jag) konferencier!
 Min chef Lena Olofsson (som tyvärr slutar nu i augusti) stod i helgen i tältet för Sorseleambassadörerna.
 Fredrik Janeheims favvogren måste vara trappan, där gick det undan för honom!
 Min arbetskamrat Camilla, som jag trodde jag var bra vän med.. visst ser hon ut att ge mig onda ögat ;)



 Grabbarna som hamnnade på prispallen - Grattis!

Då alla skulle gå till fotografering med sina I Love Sorsele t-shirts så stod minsann dessa tappra grabbar från Lions troget kvar å viftade med sina lotter :) Nä allvarligt, om inte alla dom från Lions ställde upp så blev nog inte Holmen Gungar så lätt att anordna!

Jag och Elias sitter framför sågavan och tittar på småstjärnorna. Bilden ser varm ut men sanningen är att det var kallt som tusan! Elias kom just från hoppborgarna där han fått sig värme medan jag stått och frusit med jacka på i timmar. Har en kall sallad som jag just ska käka och de va inte långt ifrån att räkorna och annat skulle ha vibrerat loss från gaffeln!
Elias sitter å kollar på zumbatjejerna. Han har en väldigt söt tjej bredvid sig som han på en 7-årings vis försöker att flirta med. Han kör hela registret med grimaser, slå lite på hennes arm, säga fula ord mm mm, å de funkar :) Han får sin önskade uppmärksamhet, förutom just på denna bilden. Behöver nog lära honom att dom trixen förmodligen kommer att funka lite sämre om några år ;)

1 kommentar:

  1. Tack, va kul att du tycker det! Man har ju perioder då man tar sig för att lägga ut bilder och skriva lite, men långa perioder blir det ingenting :)

    SvaraRadera