onsdag 4 juli 2012

Aj aj aj... :(

Ja alltså, det är mina jäkla tummar jag "ojar" mig över igen... :( Kan inte göra minsta lilla som på något sätt berör tummarna, int en skära en jäkla ostskiva som jag nämnt tidigare. Lindar å tejpar händerna såhär så att jag ska kunna skotta grus å försöka lägga färdigt plattorna ute på gården. Har ju stått stilla en vecka pga jag behövde mer grus. Fick det igår och idag fick jag fler plattor hemkörda av Järnia. Svårt å göra nåt då man inte kan använda tummen för att greppa, t ex runt en spade. Köra skottkärra full me grus går inte direkt lätt heller å vingligt blir de :) Höll på några timmar i solen idag men fick värk som tusan så det var bara att ge upp :( Vet inte ens om det kommer att gå att sova inatt, så jäkla ont gör det! Det som har hänt är att jag på nåt sätt överansträngt mig i händerna, senorna antar jag, och dom pallar inte att hålla tummarna "på plats" så att säga... dom hoppar ur led bakåt vid minsta lilla beröring, å det.. gör jääääkligt ont! Därför lindar jag fast tummarna mot pekfingret, så att jag inte kan använda dom överhuvudtaget och sen kör jag med tejp runt hela handen över den där leden som nu är fucked up.

Ja ja... det var dagens klag. Är ju Sorselbo så kan ju inte bara gå runt å tycka allt är bra, eller hur? ;) 
Ja menar semester, fint väder å ja, allt är bara så bra annars, å så kan de ju int va? Hehe :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är väldigt duktig Jeanette .) En Granne ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket "grannen" :)

      Radera