måndag 9 juli 2012

Semester!

Ja nu har man haft en veckas semester. Kan väl inte påstå att vädret varit det bästa, egentligen bara fint en dag och då var jag och jobbade, annars bara regn å grått å halvkallt. Är dock inte så ledsen över det, har varit rätt skönt å bara dröna på i en vecka, småpyssla me lite allt möjligt. T o m spenderat ett antal timmar i tv-rumssoffan å sett film! :O Inte så likt mig :) Dock har jag väl inte lyckats se färdigt så många.... hehe somnar lätt om det inte är en jäääääääkulskt bra film :) Men skönt ha de vare :) 
Började i helgen göra rent plåttaket på Athos bur. Klart vovven ska ha ett snyggt svart tak som matte!
Plåtarna jag använde då jag byggde taket är "ihopskramlade" från grannar så det är två olika sorter och en är halvdeles vitmålad, men int äre så noga :) Jobbigaste då man ska måla är faktiskt förarbetet tycker jag. Va ju en miljaaaard barr å annat skit som kilat fast i skarvarna! Sen nån skit som väl fallit från himlen och man måste ha stålborste för att få bort. Sen rosten... usch! Huualigen se tur att ja då int ha hela hustaket att göra igen! Nästa gång det är dags är jag väl pensionär å om jag då bor kvar så köper jag nya plåtar, de e då ett som ä säkert! :) 
Har tyvärr fortfarande värk i lederna på bägge händerna å att stå å tokborsta me en stålpiasava är inte helt lätt, men nu äre gjort å nedan syns resultatet av de första jag målade. Ska såklart på med ett varv till sen då båda hela taken är målade ett varv.
Idag, första dagen på semestervecka 2, är det helt otroligt fint väder, just under +20 i skuggan å klarblå, fin himmel! Idag ska vi äntligen fara å premiärbada hade ja tänkt! Blir skoj för grabbarna :)

Have a niiiiiiice day! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar