lördag 16 mars 2013

Idag :)


Idag var en sån dag då man måste vara ute, -5 grader och strålande sol, alldeles lovely! Barnen ville inte på Nalo idag så det fick bli en skotertur istället. Emanuel ville inte följa men jag, Elias och Athos for iväg en sväng. Elias sladdade å skrattade på sin bob och Athos kutade som ett tok :) Bilden på honom är förresten från förra helgens tur, han är inte så lätt att hinna fota nämligen.. :)
Emanuel förstår inte alls mammas iver över vårvädret, vinter suger och han längtar till sommaren :)
Dom hade billiga rotfrukter på Coop idag å jag köpte ett vitkålshuvud och googlade efter recept på pizzasallad, tänkte att jag ville göra en som smakar som dom gör på pizzeriorna. Elias ställde upp som vitkålsstrimlare.
Igårkväll slängde jag en liten älgstek i ugnen och fick till en tjälknöl (som skulle ha tagits ur saltlaken kl 5 imorse men jag försovde mig till 7 så den lär väl va lite väl salt) och till det måste man såklart ha en god potatisgratäng, vilket Emanuel hjälper till med :)
Sådärja, på väg in i ugnen å massa grädde, vitlök å annat gott, kan väl inte bli fel :P
Pizzasalladen blir nog godare imorrn men "smakar som på riktigt" redan idag enligt Elias :)
Den vart lite väl mörk på ytan men det är ströbrödet och osten som är lite känsliga tror jag, nu ska vi mumsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar